watersidevillage.com Forum Index MessageBoard
 watersidevillage.com
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsLog in  
Username:  Password:     

Message Author
Reply to topic
Reply with quote

To all our owners,
 
So far, we have over 90% of our owners who have moved from the previous provider to the Waterside Village provider Blue Stream Fiber. Both Waterside and Blue Stream personnel are trying to reach the last ones. For some of them we know the reason why, some are not currently present at Waterside, and for others we do not understand why they have not signed up. Just my own situation, I am saving for one of my units $83.00 US a month just on internet and land line phone.

 At one point, we cannot continue to contact each one, it is your responsibility to move to Blue Stream Fiber. If not, it is your cost, you should see the condition of AT&T cabling, it is in unbelievably poor condition.

 So far, we have limited number of situations that need to be addressed, and the few situations we have had are resolved very quickly. We have four owners with issues that involving a Videotron.ca or com email address and they have difficulties accessing and sending their email. There is no other email address user that are not able to receive and send email. More tests will be done this week. We will do our best to find a solution, if there is one, for this issue.

 Some suggestions:

1.  If you have only one "POD", please send an email to watersidevillage@bellsouth.net. and we will request a second one.  There is no charge as it is written in the contract term.

 2. If the second "POD" is behind a piece of furniture, move it to an electrical outlet that is either part of the kitchen counter facing the dining table, or on the wall at the end of your dining table. Never unplug the 2 pods that you have, just the secondary one.

 3. If your second "POD" is on a mirrored wall change the location to what it is mentioned under item 2.

 4. Set-up on your intelligent cell phone the following App "HomePass Plume", you have to do this within your unit. This will provide you with information on the internet performance.  You can also use other App's to run speed tests.

Concerning Videotron, we are searching for a solution, if you are experiencing this issue, please, first reset all your devices, cell phone, iPad and computer, and if situation still exists, send an email to watersidevillage@bellsouth.net and the office will forward it to the appropriate person for follow-up. Please advise your visitors and guests of this situation, in case they have a Videotron email address.

We hope to be in a position to release more information soon on the Videotron issue.

Andre Mongrain

http://watersidevillage.com/pdf/bulletins/2025-01-22_BlueStreamFiberNotice_English.pdf

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  
 
À tous nos propriétaires,

Jusqu'à présent, plus de 90 % de nos propriétaires sont passés de leur ancien fournisseur à Blue Stream Fiber, le fournisseur de Waterside Village. Le personnel de Waterside et de Blue Stream tente de joindre les derniers. Pour certains d'entre eux, nous connaissons la raison, certains ne sont pas actuellement présents à Waterside et, pour d'autres, nous ne comprenons pas. Juste pour ma propre situation, j'économise pour l'une de mes unités 83,00 $ US par mois pour Internet et la ligne téléphonique fixe.

Rendus à un certain point, nous ne pouvons plus continuer à contacter chacun d'entre eux, c'est votre responsabilité de passer à Blue Stream Fiber. C'est maintenant votre décision, mais vous devriez voir le très mauvais état du câblage AT&T.

Jusqu'à présent, nous avons un nombre limité de problèmes qui doivent être traités, et les quelques situations que nous avons eues ont été résolues très rapidement. Nous avons des problèmes qui impliquent quatre propriétaires qui utilisent une adresse courriel videotron.ca qui ont des difficultés à envoyer et recevoir leur courriels. Il n'y a aucun autre utilisateur d'adresse courriel d’un autre fournisseur qui rencontre ce problème. Des tests supplémentaires seront effectués cette semaine. Nous ferons de notre mieux pour trouver une solution à ce problème, s’il y en a une.

Quelques suggestions :

1. Si vous n'avez qu'un seul « POD », veuillez envoyer un courriel à watersidevillage@bellsouth.net et nous en demanderons un second. Il n'y a aucuns frais, comme cela est indiqué dans les termes du contrat.

2. Si le deuxième « POD » se trouve derrière un meuble, déplacez-le vers une prise qui se trouve soit dans l'evironnement du comptoir de la cuisine face à la table à manger, soit sur le mur au bout de votre table à manger. Ne débranchez jamais les 2 pods que vous avez, seulement le deuxième.

3. Si votre deuxième « POD » se trouve sur un mur en miroir, changez l'emplacement pour celui mentionné au point 2.

4. Installez sur votre téléphone portable intelligent l'application suivante « HomePass Plume », vous devez le faire depuis votre unité. Cela vous fournira des informations sur les performances d'Internet. Vous pouvez également utiliser d'autres applications pour exécuter des tests de vitesse.

Concernant Vidéotron, nous recherchons une solution. Si vous rencontrez ce problème, vous pouvez dans un premier temps tenter de redémarrer vos appareils électroniques. Ensuite, si cela ne fonctionne pas, envoyer un courriel à watersidevillage@bellsouth.net et le bureau le transmettra à la personne appropriée pour un suivi. Veuillez informer vos visiteurs et invités de cette situation, au cas où ils auraient une adresse courriel de Vidéotron.

Nous espérons être en mesure de publier bientôt plus d'informations sur le problème de Vidéotron.

André Mongrain

http://watersidevillage.com/pdf/bulletins/2025-01-22_BlueStreamFiberNotice_French.pdf


Reply to topic Page 1 of 1
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum